ToinenJolandaafrika.reismee.nl

Etosha

Afgelopen dagen in Etosha Nationaal Park geweest en ontzettend veel gezien. Voordat we in Etosha waren zijn we eerst nog naar een nederzetting waar de Himba's leven geweest. Dit gaf ons een dubbel gevoel, naar ons idee zagen ze er heel ongelukkig uit, vooral de vrouwen maar volgens onze gids was dit hun manier van hoe ze zich uiten. De volgende dag zijn we met de truck 2x een aantal uren door het park gereden. Ten eerste een heel mooie wisselende natuur met prachtige kleuren en natuurlijk heel veel dieren. We hebben zebra's, olifanten, neushoorns( zowel de zwarte als de witte), giraffen, leeuwen, gnoes (wildebeesten in afrikaans), hyena's, jakhalzen, springbokjes, kudu's en vele verschillende antilopen en veel bijzondere vogels gezien.

Bij ons hotel was een " waterhole" waar ' s avonds dieren naartoe kwamen. De eerste avond lag er een dode giraffe en hierbij lagen 3 leeuwen en waren er 2 neushoorns aanwezig. Ineens gingen ze ervan door en toen kwamen er uit de bosjes 10 olifanten aangelopen. Dit was een geweldig gezicht. Het leek wel een theatervoorstelling. De olifanten dronken uit de poel en liepen een paar rondjes en verdwenen toen weer. Even later kwamen de leeuwen en neushoorns weer terug.

Vandaag aangekomen in luxueus resort net buiten het park. Hier een heerlijk zwembad en wederom heerlijk gegeten en morgen kunnen we eindelijk een keer uitslapen tot 7 uur en op weg naar de Okavangadelta om o.a. nijlpaarden en krokodillen te spotten!

Nienke

Wooow.. ben zo benieuwd naar de fotos! Klinkt zo gaaf!!

Rob R

Gaaf hoor!! zo te lezen geen moment van verveling.

Paul en Liesbeth

Erg leuk om jullie belevenissen te lezen. Wat hebben jullie al veel gezien en dan zijn jullie nog maar net over de helft. We zijn erg benieuwd naar de foto's, eerst maar goed filteren want het zullen er wel heel veel zijn!
Hier alles goed, ook heerlijke vakantie gehad in Dolomieten en zondag hebben we jullie lieve kleinzoon bewonderd. Geniet nog maar lekker!

Yvonne

Geweldig kan me voorstellen dat het niet echt lijkt ik krijg het nog steeds niet op mijn mail kunnen jullie nog eens proberen ycwroselle@hotmail.com