ToinenJolandaafrika.reismee.nl

Okavangodelta

Helaas, het spotten van de nijlpaarden is niet gelukt maar we hebben hem ' s nachts wel gehoord!!! Wat een geknor zeg ( wij dachten eerst dat het een varken was!!!) We hebben alleen 1 grote krokodil gezien en 1 kleintje en een vrij grote lizzard.

Dus deze dagen in de Okavangodelta niet zoveel geluk. De delta zelf was prachtig en heel veel verschillende vogels gezien, vraag niet naar de namen, maar we hebben een paar vogelliefhebbers in de groep dus we moeten er aan geloven.

Toen we aankwamen zijn we eerst naar onze slaapvertrekken gebracht: een tent op palen met eigen sanitair ( wel in de buitenlucht) maar verder superleuk, ondanks het ongedierte.

Op de eerste avond hebben we een sunset-cruise gemaakt na een lekkere high tea (!!)

De volgende dag zijn we met een mokoro (een soort kano) door de delta gevaren met een polar ( de "gondelier"), heel rustgevend en prachtige omgeving met veel papyrus.

Vandaag na de langste reisdag ( 10 uur) aangekomen in Chobe Nationaal Park. Morgenochtend ( vertrek om 5:45uur) weer een gamedrive en nu maar hopen op meer geluk!!

Nienke

Jammer v d nijlpaarden. Hopelijk kom je ze nog een andere keer tegen!

Manon

Klinkt weer heel goed! Veel plezier!!

Rob R

Gaaf verhaal. Hoop dat jullie ook een keer kunnen uitslapen.

Rob C

Super gaaf!!! Kakken in de buitenlucht !!!!! :)