ToinenJolandaafrika.reismee.nl

Bulawayo

Maandag vertrokken naar Bulawayo. Saaie reis door heuvelachtig landschap met veel dorre bomen en droge rivierbeddingen. Onderweg langs diverse politieposten gereden, bij 1 post aangehouden omdat er een veiligheidssysteem op de truck zou ontbreken, dit was niet zo maar uiteindelijk mochten we met een boete van 15 USD toch doorrijden.

Vandaag safari gemaakt naar Rhodes Matopos nationaal park. Eerst lopend op zoek gegaan naar de witte neushoorn, deze is minder agressief dan de zwarte neushoorn. Na even zoeken hadden we uiteindelijk een viertal gevonden en konden we ze van dichtbij rustig bekijken ( ca 8 meter afstand). Dit was heel bijzonder.

Vervolgens rondgereden in het park met prachtige rots (graniet) formaties die volgens de gids 3000 miljoen jaar oud zijn. Halverwege hadden we een heerlijke lunch maar ondertussen was het behoorlijk gaan onweren met een uur lang flink veel regen. Hierdoor koelde het gelijk een stuk af.

Hierna een grot bezocht waarin we "Bushmen rotsschilderingen" hebben bewonderd. Als afsluiting op bezoek bij een San familie geweest. Was weer en dubbel gevoel maar de mensen leken het hier wel leuk te vinden.

Dit was de laatste dag " natuur" en nu nog enkele dagen cultuur.

RobR

Ook deze verhalen klinken als een klok, ben wel heel benieuwd naar jullie foto's.
Geniet van jullie laatste dagen Afrika hier is het de komende dagen rond het vriespunt, de rayonhoofden in Friesland zijn voor het eerst bij elkaar gekomen.

Paul en Liesbeth

Blijven fantastische verhalen! We zijn heel benieuwd naar jullie mooi foto's. En natuurlijk ook naar de verschillen tussen de landen. Zo zal de situatie in Zimbabwe wel een heel andere zijn dan in Zambia of ZA. In ieder geval, geniet nog maar heerlijk van jullie laatste dagen en een hele goede terugreis. Hier is het slecht weer (mist, regen en zelfs sneeuw in het noorden van NL) en overvolle wegen. Natuurlijk hebben jullie al de uitslag van de verkiezingen in de USA gehoord. Wat een wereld.Tot Gauw!

Yvonne

Geniet nog van de laatste dagen en stukje cultuur wat zullen jullie mooie foto's hebben alvast goede terug reis en gauw tot ziens