ToinenJolandaafrika.reismee.nl

Kaapstad

We hebben nu 2,5 dag Kaapstad achter de rug en we hebben veel kunnen bekijken. Eerst naar Robbeneiland geweest. Op zich niet zo bijzonder maar door de verhalen toch wel indrukwekkend. Bovendien zagen we tijdens de overtocht walvissen dus dit was een super leuk extraatje .Wel sneu voor de mensen die hiervoor een excursie hadden geboekt want zij hadden ze niet gespot! Hierna zijn we de Tafelberg op geweest. We hebben even getwijfeld omdat het weer niet zo goed was maar het ondanks de harde wind en de kou was het uitzicht toch erg mooi.

Vandaag via de Botanische tuin en Boulder beach ( met de pinguins) naar Kaap de Goede Hoop. Dit was geweldig. Wat een natuur! en wat een harde wind! Verder vonden wij Kaapstad zelf wel een beetje tegenvallen. Ze waren wel overal aan het bouwen dus dat beïnvloed de sfeer wel een beetje maar eigenlijk draait alles, naast de Tafelberg, om het Waterfront en dat is dan ook heel gezellig. Alleen als je naar je hotel terug wil moet je een taxi nemen want teruglopen is te gevaarlijk.

Morgen voor de 1e dag in de safaritruck en op weg richting Namibië!

Rob

Jullie hebben in korte tijd al heel wat gezien. Leuk om te lezen ben benieuwd naar het vervolg.
Greetzz vanuit een stormachtig Nederland jullie zijn op tijd vertrokken ????

Rob C

Leuke verhaal en foto's :)

En niet teveel roddelen over mij daar ;)

Paul en Liesbeth

Wow, dat is voor mij een moment van herkenning als ik jullie foto op de kaap zie. En dan die pinguins! Kaapstad is in ieder geval een goede kennismaking met dat ZA, want je ziet meteen de enorme contrasten: waterfront, maar ook omheinde villa's met nachtwakers. Maar de natuur is en blijft overweldigend en jullie staan nog maar aan het begin. Hopelijk is het reisgezelschap ook OK.
Groetjes en veel plezier