ToinenJolandaafrika.reismee.nl

Onderweg

Vandaag 11 nov. aangekomen in Pretoria.

Afgelopen dagen vanuit Bulawayo de Great Zimbabwe Ruïns bekeken. Ruïnes van een oude afrikaanse stam uit de13-17e eeuw. Bij aankomst begon het echter flink te onweren en konden ( en mochten ) we ook de heuvel niet op omdat het onweer daar regelmatig inslaat. Gelukkig werd het toch nog even droog en konden we de ruïnes in de valei toch nog bekijken.

Hierna naar een prachtig, oud koloniaal en mooi gelegen resort aan het Kyle Lake.

Do.10 nov. een lange reis dag gehad terug naar Zuid-Afrika. Dit kwam niet door het grote aantal km. maar doordat we bij de grens 3 uur nodig hadden om vanuit Zimbabwe Zuid-Afrika binnen te komen. 2,5 uur in de rij voor een stempel en hierna moesten iedereen zijn koffer uitladen en deze werd buiten op straat gecontroleerd. (Gelukkig was het droog). Wel vervelend maar weer een ervaring rijker. Zo werkt het in Zuid- Afrika!

Gelukkig nog op tijd in het resort zodat er toch nog tijd was om te zwemmen in de warme bronnen van Thsipise.

Vandaag dus Pretoria waar we op tijd aankwamen zodat er nog genoeg tijd was om de regeringsgebouwen te bekijken.

Morgen op onze laatste dag, als het weer het toelaat, nog een bezoek aan Soweto en vandaar uit rechtstreeks naar het vliegveld voor onze terugreis.