ToinenJolandaafrika.reismee.nl

Kamanjab

Aangekomen in Kamanjab na 2 dagen in Swakopmund.

Op 25 okt. vertrokken vanuit Sesriem naar Swakopmund. Een lange dag maar zeker niet saai. Onderweg gestopt bij het dorpje Solitaire ( boek Ton van der Lee, welk boek we zeker na deze vakantie nog een keer gaan lezen omdat we dan de beelden van zijn verhalen erbij hebben). Het landschap wisselt om de haverklap: zandduinen, rotsen, rivierbeddingen, een prachtig " maanlandschap" tot vlaktes met flamingo's bij Walvisbay. Uiteindelijk begin van de middag aangekomen in Swakopmund. Leuk plaatsje met en Duits koloniaal verleden an de Atlantische kust waar het gelijk 20 gr. kouder is. Hier lekker rondgelopen o.a. over de pier en lekker gegeten.

Woensdag 26 okt. alweer vroeg op voor de Desert Tour. Ook weer een prachtige omgeving inde "desert" waar we zij wezen zoen naar de Little Five: gekko's, slangen, kameleons, hagedissen en ok spinnen, maar alleen deze laatste niet omdat een spin weer 3 dagen nodig heeft voor het maken van een nieuw nest! We hebben ze alle 4 gezien, ondanks het miezerige weer, zelfs een mannetje en drachtig vrouwtje gekko uit 1 holletje. De gidsen hadden dit zelf ook nog nooit gezien en wilden een foto als bewijs krijgen! 's Middags zijn we wezen vliegen over de woestijn ( o.a. Sossus Vlei ) en Skeleton Coast in een klein vliegtuigje, Cessna 120. We vonden dit best eng omdat wij nog nooit in zo'n klein vliegtuigje ( 5 passagiers) hadden gevlogen, maar het was een geweldige ervaring.

Vandaag, 27 okt. vanuit Swakopmund (koud) via Cape Cross, met de duizenden robben ( wat een lawaai en stank!!) en een scheepswrak naar Kamanjab ( heet) gereden. Onderweg gestopt bij een Herroro familie waar we een poppetje en een armband hebben gekocht..

Komende dagen zijn we in Etosha park waar we geen Wi-Fi hebben, dus tot volgende week!

Manon

Klinkt heel mooi! Veel plezier verder!

Rob C

Wat een leuk en mooi verhaal/ervaring!!! En wat bijzonder van de gekko's!!!