ToinenJolandaafrika.reismee.nl

Victoria Falls

Zaterdag 5 november om ca 6 uur vertrokken naar de grens van Zimbabwe, het was niet ver rijden maar we moesten langs de grensposten en voor Zimbabwe hadden we een visum nodig en deze worden met de hand (!!!) geschreven. Gelukkig viel het mee en duurde het maar 1 uur. Hier zagen we ook voor het eerst de nationale boom van Zimbabwe: de baobab-boom, het lijkt net of deze boom omgekeerd in de grond staat, met de wortels naar boven.

Na aankomst in Victoria Falls hebben we eerst in een restaurantje ontbeten. Nadat we ingechecked waren in het hotel hebben we ivm de hitte eerst lekker in het zwembad verkoeling gezocht.

Hierna naar de watervallen gelopen. Prachtig ondanks dat er maar weinig water was. Hierdoor kon je wel goed zien hoe diep het water valt en hoe groot de kloof ook is, eigenlijk moeten we nog een keer in het regenseizoen terugkomen!

Toin heeft 's avonds bij "Mama Afrika" krokodil gegeten (lijkt eigenlijk heel veel op kippenvlees).

Vandaag hebben we 's morgens een helikoptervlucht over de Vic Falls gemaakt, kort maar erg indrukwekkend en heel bijzonder om in een helikopter te vliegen. Vanuit de lucht zag je eigenlijk pas goed hoe weinig water er valt.

Vanmiddag in de hitte naar de "Bridge" gelopen, de verbinding tusse Zimbabwe en Zambia. Aan de zambiaanse kant hadden we een mooi uitzicht op de brug waar men ook kan bungee jumpen. Jammer genoeg was er niemand op dat moment zo gek om dat te doen.

Eind van de middag weer een sunset -cruise maar nu op de Zambesi-rivier. Weer nijlpaarden, krokodillen, buffels en olifanten gezien.

Morgen op weg naar Bulawayo, de laatste week is alweer begonnen.